Friday 5 December 2014

DAP TERUS PROTES MAHU KERUSI TIMBALAN SPEAKER SELANGOR – DIA BUAT HAL LAGI.

Rakyat Selangordan Malaysia umumnya, dah baca ker cerita tu dalam Berita Harian bertarikh 2 Dis 2014, ms 16.  Tak habis-habis puak ni terus buat hal...


Wahai orang-orang Selangor, khususnya Melayu, Jawa, Bugis, Banjar dan kaum-kaum lain yang serumpun dengannya.  Tak nak celik lagi ker kau orang ni,  masih lagi terus membuta atau masih khayal/asyik dalam ‘kelonan’.  Masyaallah, apa nak jadi dengan nasib bangsa ku ni.  Cuba fikir-fikirkan sikit apa yang cuba dimainkan oleh puak-puak ni.  Apa lagi dia nak, apa lagi yang dipinta.  Dah bagi telur,  ‘spender’  kita pula dia nak.

Kau orang terfikir tak, hari ni, puak ni terus mendesak ‘mengotot’ mahukan jawatan Timbalan Speaker.  Untuk apa? Nak wujudkan dua Timbalan Speaker? Mengarut betul, dah betul-betul gila meroyan puak ni. Bangsaku yang bersekongkol, bangkitlah, sedarlah, kalaulah begini rupa sebenar puak-puak ni, ceraikanlah, bagi terus talak tiga.

Bayangkanlah…Andai benar Malaysia jatuh ketangan PR yang dikongsi oleh DAP, PKR dan PAS (susunan sebenar rangking kuasa dalam PR), habislah nasib bangsaku, agama ku dan Negaraku.  Memang betul Bang Nuar jadi PM, Tok Adi jadi TPM dan yang pasti Lim Chee Bye akan ngotot mahukan jawatan TPM II diwujudkan untuknya.

Lepas tu, apa akan jadi andai Bang Nuar dan Tok Adi tiba-tiba meninggalkan dunia atau dipaksa meninggalkan dunia (dibunuhlah maksudnya – buat-buat ler cam eksiden gitu), yang pasti Lim Chee Bye lah yang akan mengangkat dirinya sebagai PM.  Nah inilah masanya yang ditunggu-tunggu oleh puak yang gilo kuasa ni.  Masa inilah juga bangsa rumpun Melayu (yang bersekongkol ler)akan tahu untung nasib mereka di bawah kuasa tangan-tangan rakus mereka. 

Tengok apa dia orang buat kat orang melayu di Pulau Pinang. Melayu terus miskin dan melarat di tanah sendiri.Dibinanya rumah mahal-mahal, Melayu tak mampu beli terpaksa lari secara sistematik keluar meninggalkan tanah Pulau Pinang tempat tumpah darahnya sendiri.Sekutu dia sendiri (PAS) bagi komen/tegur agak keras sikit, terus pecat.Padan muka bangsa Melayu yang tak sedar diri, dok angkat pongkok julang tinggi si mata sepet masa menang PRU tempoh hari.Tak sedar taik kering dia melekat kat tangan sendiri.Itulah saja yang korang dapat.

Hayatilah antara lirik lagu ‘Anak Kecil Main Api’…bumi dipijak milik orang…kita meratap mengingatkan bangsa sendiri agar berhati-hati, berharapapa yang cuba disampaikan dalam lagu itu tidak menjadi kenyataan.

Lagu Anak Kecil Main Api :-



Ingatlah kembali kisah bangsa Yahudi, bangsa yang tidak punya Negara, namun melalui lagu Rivers of Babylon nyanyian kumpulan Boney M, mereka meratap dan menangisi kononnya tanah Palestin adalah milik mereka.  Lagu yang sangat polular diseluruh dunia akhirnya menjadi promosi percuma milik Yahudi yang telahberjaya mengujudkan sebuah Negara Isreal.Lihatlah hari ini, betapa kejamnya mereka terhadap bangsa Palestin yang ditakluki.

Lagu Rivers of Babylon:-



Ambiklah iktibar.  Mujurlah lagu ‘Anak Kecil Main Api’ dimainkan ketika kita masih memiliki kuasa, kita menyedarinya lebih awal, jadi pertahankanlah ia sampai bila-bila demi kelangsungan kehidupan anak cucu kita nanti. 

Kepada Melayu yang masih terpana dengan mimpi-mimpi palsu, bangkitlah, sedarlah, jangan jadikan diri kita sebagai asbabhancurnya sebuah bangsa bernama MELAYU.
Dyana Sofya (Jurucakap DAP desak hapus keistimewaan bumiputera termasuk mahu UITM dibuka kepada semua kaum) dan Rara Othman (Jurucakap DAP dalam menghapuskan Akta Hasutan dan pernah memperlekehkan Raja Melayu dengan kempen ‘sultan bukan tuhan’), sedarlah segera, jangan biarkan diri diperguna atau diperkudakan (harap-harap tidaklah sampai ‘dikuda’).


Untuk Zairil Khir (lantang menolak Sekolah Kebangsaan yang didakwanya amalkan agenda agama dan Islamisasi), walau pun rupamu sama speseis puak-puak mereka, tapi janganlah hatimu lebih hitam dari hati mereka.

Cukup!, Cukup!, Cukup! – ambil perkataan Lim Kit Siang- Enough!, Enough!, Enough!. 
Namun cuba fahamilah maksud disebalik jeritan Lim Kit Siang dalam satu ceramahdihadapan masyarakat Cina - Enough!, Enough!, Enough!. 

Mereka mendakwa kononnya salama ini kaum mereka dizalimi dan ditindas dibawah pemerintahan BN, walhal dalam apa jua bidang di Negara ini, terutama bidang ekonomi, siapa yang menguasai.  Hanya kuasa secara mutlak saja yang masih belum berjaya digapai, jadi, jangan sampai terperangkap dengan tektik kotor puak-puak ini, kerana mereka berjuang semata-mata untuk KUASA.


Algoojo kata: Keluarkan pedang– amaran keras tu tapi kalau lebih-lebih, zasss jer..

No comments:

Post a Comment