Friday 16 January 2015

ERIC PAULSEN PERLEKEH KHUTBAH JUMAAT

Siapa ERIC ni,tengok gambar dalam paper, muka macam budak skema je, siap pakai spek itam lagi, betul-betul hebat ke?Tengok badan pun, sekali kena flying kick terus tercampak atas bumbung macam filem Jackie Chan.

Haiyaa! apek, lu sapa mahu komen JAKIM dan khutbah solat Jumaat untuk orang Islam?Wa mahu tanya sikit sama lu, apek, bila lu ada pegi sembahyang Jumaat?  Saf mana lu duduk, saf depan kaa, saf tengah kaa atau saf belakang?  Atau pun lu duduk saf belakang longkang dekat dengan jamban.  Itu pasallah lu punya mulut betul-betul macam longkang,  malah lagi teruk,serupa tong septic jamban maa.


Lu pangkat lawyer,  patut lawyer mulut ada manis, cakap pun orang suka dengar, kalau tulis pun,mesti ayat cantik maa.  Lawyer serupa orang cerdik pandai, belajar tinggi, tapi bukan belajar sekolah jer yang tinggi (lima tingkat), sambung belajar overseas lagi, belajar sana, belajar sini, patut lu betul-betul pandai maa.

Tapi lu, apasal lu betul-betul macam orang bodoh, bodoh sebodoh-bodohnya.  Wa ingatlah, itu semua bukan salah mama lu mengandung, tapi salah papa lu tak pandai bikin, kasi hantam je, tu pasal keluar lu, jadi orang bodoh, bodoh sebodoh-bodohnya.

Kalau lu cerdik atau lu pandai, lu tak jadi gitu, lu takkan bikin hari ini dalam sejarah, tapi sayang sejarah hitam. Wa ingat, lu orang Cina pertama di Malaysia yang berani komplen ini macam, apa lu taip dalam lu punya tweet, wa tukar cakap melayu punya “JAKIM mempromosikan ekstremisme setiap Jumaat.  Kerajaan perlu menenganinya, jika serius mahu membanteras ekstremisme di Malaysia’.

Lu betul-betul kurang ajarlah, kurang asam, kurang garam dan kurang aji-no-moto juga maaLu betul-betul mahu kasi pecah keamanan dan kasi rosak ketenteraman awam kaa?.Kita hidup dalam Malaysia berbilang kaum dan agama maa. Sama-sama jaga hatilah. Lu lawyer kan, tak kan lu tak boleh fikir. 

Lu ada fikir tak?,apa yang lu taip boleh bikin orang marah,  terutama orang Islam yang lu cuba hina agama dia.  Lu tak takut kah nanti orang hantam lu punya kepala sampai pecah.  Kalau sudah pecah, siapa yang susah, polis jugas usah, mahu datang kutip lu punya tempurung kepala dan otak lu yang bersepah.  Haiyaa! Ini macam punya orang pun ada kaa, busuk punya orang.

Satu benda wa mahu bagitahu lu, apek, kalau betul lu anggap khutbah Jumaat mempromosikan ekstremisme, sudah lama lu sama lu punya species duduk lubang kubur maa.  Tapi sebenarnya, kalau lu mahu tahu,sebab khutbah Jumaatlah, lu sama lu punyas pecies bole hidup bahagia, bole kaya raya, hidup senang lenang, siap jadi lawyer lagi.  Sebab setiap kali solat Jumaat, intisari khutbah adalah menerapkan kehidupan berbaik-baik, berkasihsayang, hormat menghormati sesama insan, tidak kira bangsa atau agama. Tapi kalau ada juga orang bikin atau jadi ekstremisme, sebenarnya itu adalah disebabkan oleh mulut lokang serupa luSo kalau tak faham, tanya. Tapi kalau malas mahu tanya, duduk diam-diam, tangan jangan gatal, mulut jangan celupar.

Namun,  moralnya, sedarlah wahai bangsa Melayu, bangunlah dari lenamu, perhatilah apa yang berlaku disekelilingmu, tidak nampakkah lagi betapa bangsa dan agama mu (Islam) terus dipersenda dan dihina. Sedihnya melihat ramai dari bangsa mu kini terus diperkuda. Tidak perasankah kamu, mereka yang iri dengan Melayu berterusan mengintai ruang untuk menguasai mu, mahu menjajah mu. Tidak terfikirkah kemudharatan yang bakal menanti dan akan diwarisi oleh anak cucu kamu andai kamu terus bersekongkol dengan golongan ini.

Ingatlah tiada siapa yang boleh diharapkan untuk membela/menjaga agama dan bangsamu, kecuali perpaduan sejati antara kamu yang sebangsa dan seagama. Jadi bersatulah wahai bangsa Melayu, demi Islam, agar agama suci ini terus tegak berdiri teguh di Negara Malaysia tercinta ini. Jangan sesekali kamu biarkan andai ada pihak yang cuba meroboh atau meruntuhkannya. Katakan tidak atau NO untuk mereka.

Apa kata algoojo.
Algoojo kata: keluarkan pedang.. kasi amaran..tapi kalau celupar lagi..zassss

No comments:

Post a Comment